January 9, 2013

masih ragu-ragu

Assalamualaikum.

Haih, lama rasanya meninggalkan blog nih. semenjak masuk semester baru nih tak update pape pon. bukan takde masa, tapi sangat malas. kalau aku kata takde masa, nampak sangat aku menipu. kelas aku semester nih sangat lah banyak masa terluang, bayangkan setiap hari kelas aku pukul lapan pagi sampai sembilan setengah pagi je. cuma kekadang je terselit dua kelas sehari. balik kelas je ape lagi, sambung tido, ini serius tak tipu. teruk gila perangai start semester baru nie. kan? *angguk je kepale korang tuh*.

act dah dua minggu kelas aku start, tapi macam takde improvement pon aku nih. still lagi malas malas camtu. cuma minggu nie la baru ada kerajinan sikit bukak buku. #Alhamdulillah. semoga kerajinan itu diteruskan.

last week aku dah taw bila exam LJM (Lembaga Jururawat Malaysia), exam besor tuh bohh. meremang bulu roma tengok tarikh tuh, bila bagitaw kat akak aku tarikh exam, dia jawab "tak lama dah tuh". hurm no komen lah yong. huhu.

lepas tuh, hari nie pulak dapat dah borang penempatan. dalam kepala dah ada dah negeri mana yang nak dipilih, tapi rasa macam ragu ragu je lagi. takut jugak tercampak kat luar semenanjung, mau nangis tak berlagu aku rasa. dulu aku memang nak sangat pergi luar dari semenanjung nie, konon nak travel lah kan sebelum kahwin. tup tup sekarang rasa berat je hati nak pergi sana. tapi, kalau dapat kerja kat sana, boleh bagi alasan kat mummy nak kahwin awal, aci tak? haha.

tah la, bila aku fikir balik rasa macam mimpi je sekarang nie. mana mungkin budak macam aku nak jadi SN dah kan. bak kata pakcik aku "biar betul kamu wani nak jadi misi, alahai muka comel lagi macam bebudak sekolah, cair pesakit tengok nanti *sambil semua gelak kat aku*" fine fine, dorang gelak kan aku. dorang samakan aku dengan bebudak sekolah. sedih tahu. aku pun kekadang rasa macam tak ready je nak jadi SN nie, banyak lagi kekurangan kat diri aku nie, nak kerja main dengan nyawa orang pulak tuh, Ya Allah.

ahh, serabut kepala mikir. *tutup muka dengan bantal*.

now, focus on final exam LJM ! 12 Jun 2013.



May Allah ease everything for us. Amin :')



1 comment:

theMASK said...

Good luck..& do the best
i know you can do it