September 11, 2012

: kahwin awal

Assalamualaikum. *sambil kenyit-kenyit mate ;)

ehem, kahwin awal ? mohon jangan salah faham dengan tajuk entry aku. tajuk entry takde kaitan dengan owner yang menulis nie. hihi.

bagi aku tajuk entry nie sangat typikal dengan zaman sekarang. ramai sangat dah yang sebaye aku tapi dah kahwin. cume aku je yang masih single. ahaks ! kalau nak aku sebut kan sorang-sorang siape yang dah kahwin awal, macam tak perlu kot. kenalan laman sosial lah aku rase paling ramai sekali yang kahwin awal. setakat nie, schoolmates aku baru sorang je yang dah kahwin, yang lain masih belum sampai lagi masanyer. hewhew. itu pun terkejut makkk dia dah kahwin. #alahai jealous betul. tak pe lah, tak payah nak jealous sangat, itu dah jodoh dia kan. hikhik.

cakap pasal kahwin awal nie, kekadang, eh bukan lagi kekadang, memang setiap kali tengok gambar-gambar kawan-kawan yang dah kahwin tuh, Ya Allah jealous sangat! tipu sangat kalau aku kate "takde perasaan pon tengok dorang tuh kahwin". kalau aku cakap macam tuh, mungkin tahap umur aku masih lagi di peringkat school ages. MUNGKIN. lagi-lagi bila dorang-dorang nie duk update status kat fb, tweet pulak kat twitter "bahagianya bangun pagi bila tengok orang yang kita sayang kat sebelah" , "gelak sambil tepuk lengan suami" , "bahagianya rasa dapat cinta yang halal" , bla bla bla. *ayat2 tuh takde kaitan dengan yang hidup ataupun yang dah meninggal dunia.

aku nak tanya korang, perempuan mane yang tak nak bahagia macam tuh? semua perempuan nak kan kehidupan yang bahagia disisi orang tercinta , tersayang. # saye ade family yang tercinte :) tapi nasib kita lain-lain. kalau diberi peluang, aku pun nak kahwin awal, tapi situasi kita berbeza. #eh. tak semua orang bernasib baik macam "mereka-mereka". selalunye yang jadi punca utama parents lah. contoh macam, mungkin parents dorang nie sporting , mungkin parents dorang nie jenis yang hado-hado jadi boleh lah setakat nak support sikit-sikit kan majlis tuh nanti.

kalau macam aku, parents aku memang tak lah nak bagi aku kahwin awal, even kahwin tuh benda yang baik. bagi parents aku "kau habiskan belajar kau dulu , kau keje dulu , kumpul duit , ingat sikit jasa mak abah , baru lah boleh fikir nak kahwin ke ape" . jangan komen pape, itu memang style family aku. lalalala.

ehemm. kepade kahwin awal tuh, jangan nak update status kat fb , twitter sangat pasal kebahagiaan perkahwinan tuh , mungkin niat korang saje suke-suke nak share , takde niat pon nak bagi orang jealous, tapi status , tweet-tweet tuh semua buat orang-orang mude yang lain nie terliuar sangat-sangat nak kahwin. #ini sebenar nyer yang aku nak sampaikan.

"jodoh semua rahsia Allah, jodoh semua ditangan Allah, tapi kena ade usaha jugak"

Picture from google ;) tq.


p/s : Ape yang owner nie tulis dalam entry nie takde kaitan dengan 
       yang hidup ataupun yang dah mati :) tq.

4 comments:

Unknown said...

nice entry! teerasa la pulak! >.< hahaha

GOMI JUNG said...

hello cik misi :)
ada kebaikan dan keburukan if kawin awal ~
heee :)
follow sini .
jemput lawat @ appledahyun.blogspot.com

hanna said...

hiyuk2,,bileerrr lgg?t jmput k.ana =p

Aiyna Amyra said...

dah ada calon eh makcik? :P