January 15, 2012

Kemaen risau sangat pasal jodoh.

Assalamulaikum.

hello everyone! happy sunday yaww! eh, kenapa termenung nie?
muka pun masam je. ada masalah ke nie awak. masalah dengan bf eh?

Ok, itu soalan daripada kawan yang sangat prihatin.
nampak sangat dia terlalu mengambik berat pasal kawan dia.
itu bukan dipanggil sebagai bz body ok.

kenapa tetibe nak bercakap pasal jodoh. dah nak kahwin ehh?
no lahh. kenapa kalau kita bercakap pasal jodoh, mesti orang kata macam tuh.
ia adalah sebahagian daripada hidup. jadi, sesiapa saje bebas bercakap
tentangnya.

since umur aku dah twenty maybe bulan julai nanti, aku pun tak tahu
kenapa. bila berkumpul "table talk" ngan kengkawan aku, mesti ade
cakap punye tentang jodoh. padahal lambat lagi kot.
*ok ini bukan gatal namanye.

bila sembang-sembang mesti ada soalan nie.
"ko rasa umur berape sesuai nak kahwin"
"macam mane kalau family ko tak suka"
"ko tak takut tuuuuttttt" *ok itu sembang orang dewase.

hewhew. tak payah risau lahh ok pasal jodoh.
bagi aku, jodoh semua ditangan tuhan. kadang-kadang fed-up
jugak memikirkan. *eh, aku penah terfikir. oppppss !
bukan apa, jealous kot tengok kawan-kawan yang sebaye
umur macam aku. sweet twenty maybe dah bertunang.

ada jugak yang dah kahwin. tetibe terus terfikir.
eh, banyak gilaa duit dorang. *kalau biasa-biasa takpe, nie vogue gilaaa.
mungkin mak bapak sponsor. maybe !

back-to-the-topic
sekarang nie, aku just focus kat apa yang bakal aku genggam. *Insyallah.
ok, belajar bagi habis dulu. kalau ada rezeki, Insyallah kerja ,
balas jasa mak abah, simpan duit banyak-banyak.
beli ini, beli itu. *ok, nie aku tipu. HAHA.

Kalau pasal jodoh. aku just follow je.
kalau ada jodoh aku, ada lahh. *bukan putus asa ok.
Insyallah, semoga aku diberikan seorang suami
yang dapat membimbing aku dan anak-anak aku ke jalan yang diredhai. amin!
hewhew. *nanti aku hantar kad jemputan kahwin kat korang ehh, lagi 5tahun.

kepada yang dok risau sangat tuh kan, aku pesan tak payah sesakkan fikiran
korang. pergi belajar dulu ok? bina future senirik dulu, baru gatai nak kahwin. HAHA.
OKBAI.
Mai baca sattttt ;)

No comments: