April 2, 2011

lelaki curang

AS SALAM. 
hye kawan-kawan. tengok tajuk aku hari niey. haish pasai pa weh tajuk lagu tuhh? haha. erm tah la. aku rase macam nak merapu pasal tuhh ja. aku pon tulis ahh. tajuk ini tidak dituju kan kepade sesiapa ekk. tidak berkaitan dengan yang hidup atau pon yg mati :)


kaum adam ke kaum hawa yang curang? entah laahh. ble persoalan nie ditanye. tak taw nak jwab pe. yela, bile tanye kat adam, dorang akan jawab "gurl tuh yang curang". bile tanye kat hawa "dia dah ade pempuan lain, dye yang curang". haish. lumrah dunia lah kate kan. memang tak boleh nak elak kan sume nie. sume tak nak ngaku kesalahan sendiri kan. tapi kan kalo korang perasan. bile macam korang serach kat google kan, majoriti macam banyak kesalahan kaum sia adam kan? hahaha. tataw lahh plak kan kalo yg menulis tuh kaum si hawa. hehe. tapi aku nie pon share something. title "lelaki curang". haish, kaum adam lagi. kesian si kaum adam nie kan.


aku takde pengalaman dalam bab2 nie. tapi gedik nak share jugak. hehehe. sebab aku rase zaman sekarang nie macam banyak je kes2 macam nie berlaku. haish. salah sape lah agak nye kan. hurmm =.=


  1. Asyik resah melihat jam tangan apabila bersama korang. Selalunya korang dan si dia menghabiskan waktu yang lama bersama.Tetapi sejak kebelakangan ini, si dia asyik resah apabila bersama korang dan sesekali menjeling jam tangan seolah-olah ada hal lain yang lebih penting.Si dia juga sering mengejar masa sehingga korang sanggup ditinggalkan berseorangan kerana kononnya ‘ada masalah sikit’. Jika situasi ini sering berlaku, korang patut berhati-hati kemungkinan si dia berjumpa dengan kekasih lain dan korang hanya dijadikan spare part!
  2. Tiba-tiba saja mengadu sakit ketika berdating dengan korang.Sedang asyik berdating dan korang sedang berseronok, tiba-tiba saja si dia mengadu sakit dan ingin pulang awal ke rumah.Ada-ada saja sakitnya..sakit perut, pening, lenguh kaki atau rasa nak demam! Sedangkan sebelum ini korang melihat dia sihat dan tidak menunjukkan tanda- tanda langsung untuk jatuh sakit! Apabila korang menawarkan diri untuk menghantarnya ke klinik atau pulang ke rumah, dia menolak bersungguh- sungguh dan ingin pulang sendirian. Kemungkinan dia tidak sakit tetapi mencari alasan untuk melarikan diri dari korang dan bersama kekasih lain. padahal waktu awal2 dulu, kalau boleh sampai tak nak balik rumah kan kalo dah jumpe. 
  3. selalu menolak bile korang ajak dye keluar. ade saje alasan dye. ini lah itu lah. haish, bikin panas saje kan. kalau dulu pantang korang ajak keluar, laju jer. cakap je bile. lautan api sanggup dye lalui. hahaha. kalau dye keluar jugak pon mesti setelah korang pujuk2, rayu2 kat dye. maybe nie jadi sebab si dia dah busan ngan korang.
  4. Menjadi panas baran dan sering mencari kesilapan korang.Si dia berubah sikap dari seorang penyayang menjadi pemarah. Kesilapan korang yang paling kecil pun seolah-olah besar baginya dan korang sering dimarahi walaupun di depan orang ramai. Walaupun korang cuba sedaya-upaya mengelak melakukan kesilapan, si dia tetap cuba mencari kesilapan korang.Paling teruk sekali, jika si dia sudah tidak segan-silu menengking korang atau memaki hamun anda disebabkan perkara2 yang kecil ataupun kesilapan yang tidak disengajakan. Jika situasi ini berlaku, lebih baik korang meninggalkannya kerana sudah jelas dia sudah tidak lagi menghargai korang sebagai kekasihnya.Mungkin si dia sedang mencari jalan untuk mewujudkan kebencian korang terhadapnya dan berharap korang akan meninggalkannya. Tak guna merayu lagi kerana layanan buruknya hanya menyebabkan korang menderita.
  5. tidak membenarkan korang memegang atau membelek telefon bimbitnya.Sudah tabiat pasangan bercinta, suka membelek-belek telefon bimbit pasangannya. Jika si dia jujur dan ikhlas dengan korang, sudah pasti dia membenarkan korang melihat kandungan memori telefon bimbitnya samada SMS, nama pemanggil, simpanan nombor telefon dan sebagainya. Dia tidak akan berasa takut atau bimbang kerana kejujurannya pada korang.Namun, sekiranya dia berkeras tidak mahu korang membelek telefon bimbitnya, korang patut mencurigainya kerana kemungkinan dia menyimpan nombor telefon atau SMS teman wanita lain. Dia tidak mahu korang melihat kandungan telefon bimbitnya kerana takut rahsia kecurangannya terbongkar. (tapi kan lecturer aku penah pesan, kalo kapel korang jenis suke cek handfon korang, baek tinggal kan jer, pe salah nye kalau kapel korang tuh trust korang. belum lagi kawen dah cek2 handfon. haish. tapi kalau macam dah tengok ragu2 kat kapel korang tuh, patut cek taw :)
  6. Berubah sikap dengan ketara Jika dulu dia romantik bersama korang, sekarang dia hambar. Jika dulu dia ceria, sekarang dia membosankan.Jika dulu dia sering menghantar kad dan bunga, sekarang dia tidak lagi berbuat begitu. Jika dulu sering berkongsi cerita dan masalah serta bergurau senda, sekarang dia lebih banyak membisu.Malah dia tidak lagi mempamerkan kasih sayangnya pada korang dan hanya melayan korang seolah-olah teman biasa.Dia tidak lagi mengambil berat mengenai korang dan sering termenung jauh. Perubahan sikapnya yang ketara adalah petanda kemungkinan dia sudah ada teman baru dan tidak lagi berminat dengan korang. korang patut menyuruhnya berterus-terang supaya diri korang tidak akan dipermain-mainkan!

dah tak sehaluan. macam nie lah. cari jalan penyelesaian hoke?










 hancur hati. selalu nye kaum si hawa lahh.

buang je chinte tuh kalo si dia curang :D


AS SALAM <3

2 comments:

khairul akmal bin azman said...

lelaki curang la bgs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

❀ Ꮯ Ꭵ Κ Ꮤ Ꭺ Ⴖ | Ꭵ ❀ said...

hahaha. banyak lahh kao. pempuan cureg lagi bgus . hahahahaha.