March 31, 2011

SPA (suruhanjaya perkhidmatan awam)

AS SALAM .
hoke kawan-kawan. hari nie aku nak stori mori kat korang pasal SPA lagi. hehe. dah bace kan yg semalam ? erm hari nie nak stori pasal SEPARA PERUBATAN. means berkaitan dalam bidang kesihatan. macam-macam ade kalo korang nak apply. bagi ak menarik kot. sebab banyak faedah nya apply kat cniey. (aiceh, mentang2 aku student under SPA) hehe. tak lahh korang. ak tak pakse pon. tapi saje kan nk share stori pasal niey. hee. hoke meh nak bagi taw kalo dalam bidang SEPARA PERUBATAN nie korang boleh apply ape. heee :) hoke kawan-kawan. korang boleh klik je kat mane-mane jawatan di bawah 



  1. Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran Pelatih
  2. Jurupulih Perubatan (Anggota) Pelatih
  3. Jurupulih Perubatan (CaraKerja) Pelatih
  4. Jururawat Pelatih
  5. Jururawat Pergigian Pelatih
  6. Juruteknologi Makmal Perubatan Pelatih
  7. Juruteknologi Pergigian Pelatih
  8. Juru X-Ray Pelatih
  9. Penolong Pegawai Farmasi Pelatih
  10. Penolong Pegawai Perubatan Pelatih (MA)
hoke kawan-kawan, sekarang bace di bawah sini pulak. ade syarat-syarat sekali hoke ? hehe. bace jangan tak bace. bace kat sinie taw ---> klik jer.    [SPA- separa perubatan]

kalau korang nak taw, aku kan salah sorang dari student yg apply kos separa perubatan tuh kan. mai nak bagi taw. walau pon korang tak nak taw. tapi aku nak gak bagi taw. HAHA. apa punya manusia lahh aku nie kan. suke betol memakse . hee :) nie haaa, aku apply 5jawatan hari tuhh. (tamak gilaa pempuan nie kan) , mana ade lahh, aku tak bersalah. abang aku yg tamak. HAHAHA. sebab dia yg isi suma borang2 nie tuk aku. baek kan abang aku ? al maklom saje lahh. aku kan adik bongsu. wee~ jangan mencemburui aku taw ? HAHA. aku pon tataw lahh dia apply ape kat aku. yg aku taw, JURURAWAT PELATIH, JURURAWAT MASYARAKAT, JURU X-RAY & ape tah lagi. hee. tapi dah nak rezeki aku, aku dapat kesemuanye. alahai, rambang mate aku taw x. aku pon pilih lahh satu je, sebab tak nak tamak2 dah. HAHA. aku pilih JURURAWAT PELATIH. hee. nak taw sebab pe ?

  1. elaun JURURAWAT PELATIH banyak dari JURURAWAT MASYARAKAT. yg lain2 aku tak taw.
  2. sebab kakak sulong aku & abang aku seorang JURURAWAT U29. hee. means JURURAWAT PELATIH laahhh. 
  3. tah. sebab minat kOt, tapi kan. tak de lahh minat sangat. hehe
  4. sebab insyAALLAH ade kerje lepas study, tuh yg paling penting taw.
  5. sebab tak payah nak susah kan sangat parents aku. tak payah nak mintak duet dah. (eleh, mintak jugak sebenarnye) heee.
  6. semua ditanggung oleh KERAJAAN, termasuk lahh elaun buku, alat tulis, uniform & ape tah lagi. hee.
  7. bajet macam DOCTOR :P
haaa, tuh je kot sebab aku apply nurse. ade lagi sebab lain. tapi tak perlu nak kongsi sangat kan. hee . hoke, hope kalau korang nak apply, fikir elOk2 taw. tuh nasihat aku. fikir lahh mase depan korang oke ? zaman sekarang nie bukan senang nak dapat keje kan. tak payah fikir sangat lahh minat. kalau nak ikot minat memang susah lahh. jangan isau, minat tuh boleh datang lepas korang dah belajar. berdasar kan pengalaman aku. heee.

AS SALAM <3

No comments: