May 1, 2012

happy labour day

Assalamualaikum !

Happy Labour Day people !
and happy holiday to all. 

Sebenarnya bagi aku yang masih lagi berstatus "pelajar" dan juga sedang "belajar" nie takde lah terasa sangat bila Labour Day nie. lagipun cuti macam nie dah selalu dah aku rasa kan? bagi uolls yang lebih kurang umur aku pun mesti rasa yang sama kan? tapi dah orang bagi cuti, kita cuti je lahh kan. 

But,  bagi orang yang berkerja keras mesti bila dapat cuti macam hari ni dorang rasa bersyukur sangat sebab kerja keras dorang dibalas dengan "labour day" nie, even cutinye just sehari. tak gitu? boleh dikatakan labour day is an appreciation to all the effort that they have given in throughout their career. rite? 

So, kepada pekerja-pekerja tuh, enjoy lah cuti hari nie dengan sepuasnya. Ianya hanya sekali dalam setahunkan. mesti ada yang pergi shopping dengan family, kengkawan, berpiknik and maybe jugak ada yang merehatkan badan and minda dirumah. berehat tu sebenarnya adalah aktiviti paling tepat sekali dengan labour day nie. yela, bila lagi nak rehatkan? hikhik.



Insyallah kalau ada rezeki, aku pun akan merasa cuti labour day nie next year. but tak sure tuh, sebab SN mana dapat cuti-cuti macam nie. kalau SN cuti, ape cerita pesakit kat hospital kan? *alahai kesian ke aku :)



KBAI :)



No comments: