April 24, 2012

Baby-sitters :)

Assalamualaikum readers.

Hoi, hoi. aku tengah rajin nie hupdate blog sebab tengah memanjakan diri dengan cuti final semester. hikhik. sila jealous hoke buat yang bertungkus lumus bangun pagi pi kelas, tengahari bersengkang mata dalam kelas, malam plop siapkan assignment. haha. oh, hidup nie indah sangat kalau takde semua tuh.


Cuti nie aku ada kerja part-time tahu. Part-time tidak berbayar. hahaha. aku baru je balik dari rumah kakak second aku kat Selama, Perak. hari jumaat hari tuh aku pi rumah dia sebab tolong ngasuh anak sedara aku. kakak aku dengan husband dia ada kelas. jadi aku dapat lah kerja part-time sekejap. hikhik.

As a baby-ngasuh, bangun pagi-pagi. kemas rumah. basuh baju. dah siap basuh, sidai plop. bagi anak sedara aku breakfast. mandi kan dorang. tengok tv sesame. *semua rancangan cartoon tahu, aku pun layansss. arale, hagemaru, conan, dinousour train, tah hape-hape lagi tah. hahaha.

Petang pulak, dalam pukul lima-lebih, dorang dok bising-bising nak pi main kat luar si abang punya hal, adik plop nak pi main kat taman. layannnss kan je.

Lepak ngan si adik kat taman mainan :)

Balik main kat taman, bawak pi makan plop kat kedai.
Si adik : acu, ipa nak makan chartueytiaw dengan air ape tuh, air tembikai.
Si abang : jemal nak makan nasi paprik dengan air tembikai yang macam acu minum hari tuh.

Haih, banyak hal betoi. naseb mak-shu nie baik hati tahu. haha. *mak-shu nie garang tapi baik. hahaha.


Chumil kan sha-ye? hikhik.

Hasil adunan mak-shu :)
Ustazah Ainnur Syifaa.

Bubye, Mish-u-ollss :)

Mesti suka kan mak-shu dah balik? sebab takde orang nak marah-marah dah kan. padan muka kena marah dengan mak-shu. hahaha. mak-shu marah-marah sha-yangg lahhh. heeee. jangan rindu mak-shu tahu?


KBAI.






No comments: