March 2, 2012

Cinta berlandaskan jalan Ilahi


Mr.Google :)


Cinta itu berbisik.
Menggamit setia sebuah kasih abadi.
Bertaut dalam sudut hati.

Yang jauhnya sukar aku jangkau.
Aku terpesona dengan ciptaan Ilahi.
Sebentar aku hilang dalam lamunan.
Tersentak aku hiba.
Terkilan rasa dihati.
Saat tersedar aku dilamun.
Keindahan bisikan cinta.

Adakah dosa bagiku Ya Allah?
Aku dibuai pesona wajahnya.
Aku dibuai pesona wajahnya.
Membuka mata.
Namun gelora jiwa ini terus membadai.
Membawa helaian cinta.
Yang aku sendiri tidak memahami kebenarannya.

Ya Allah
Andai cinta ini anugerahmu.
Andai cinta ini bisikan darimu.
Andai cinta ini milikku.
Peliharalah hati ku dan hatinya.
Agar cinta ini bersemi.
Di atas landasan Perjuangan islam.

Mr.Google jugakss ;)

Ya Allah.
Aku redha mencinta.
Dan dicintai.
Jika ini ketentuan Ilahi.
Akan ku simpan bisik hati ini.
Sehingga harinya terpatri.
Dua jiwa bersemi.

T_______________________________T

#sorry takde entry best-best. mood sekarang sangat serabut. hanya Tuhan je yang tahu. even nampak saya gelak-gelak sampai aunty cina sebelah naik rimas, tapi dalam hati saya siapa tahu kan. *lakonan yang ikhlas tuh. kita kalau ada masalah, jangan sampai orang tegur " beb, kau ada problem ke, story lahh". saya tak suka macam tuh :) OKBAI.



#sumber entry : iluvislam

No comments: