September 16, 2011

| minggu OPEN HOUSE |

A-S-S-A-L-A-M

hye! firstly nak wish HEPY MALAYSIA DAY {16 sept 2011}. hurm, rase rugi lah plak tak join kat Dataran Merdeka pagi tadi, tengok macam meriah je dalam tv tadi. hurm, semangat betul anak Malaysia sekarang kan? bagus. bagus. MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

ha,bulan kemerdekaan dah habis. tapi bulan Syawal belum habes lagi kan? kan? hari nie dah masuk Syawal yang ke-18. rase macam sekejap je kan, aku rase macam baru semalam 1 Syawal. hehehe. *nampak benor nipunyer!  tapi minggu Syawal yang macam nie orang duk sibuk nak buat Open House. ramai kot yang buat Open House this week. hai, gemuk lahh jawab nyer.

semalam aku baru je sampai kat Perak, hari nie kan cuti, tuh yang balik tuh. elok sampai je Ipoh, abang aku cakap ade Open House kat tempat dia keje, haih, untung sangat lahh kan. dengan aku tak makan dari pagi, memang terbaek ahh dapat pegi Open House. aku pon bagai ulam dicita pucuk mendatang lahh. sampai je kat Open House tuh, perghhh macam-macam hado!

dah name pon Open House ape yang nak dimalu kan, ambik pinggan pilih je ape yang nak ! muahahaha. kalau pergi Open House, jangan malu tapi mahu, nanti serious menyesal wehh. jadi lahh macam aku. hakhakhak! menu nye macam biasa lahh, kalau dah name pon Open House harus lahh ade nasi himpit, sate, kuah kacang, lemang & rendang ayam, soto, laksa, bihun sup, tomyam, nasi tomato, steamboat, blablabla. bila dah ngadap macam-macam makanan tuh, memang rambang mata lahh kan. aku pon dah tak taw nak makan ape semalam. lastly, aku makan Nasi Tomato dulu. sebab lapar sangat kan. muahahaha.



for the second round, mencekik Nasi Himpit pulak. hadoi, sedap betul kuah kacang tuhh, naseb baek dah kenyang, kalau tak mau nyer betambah-tambah aku. muahahaha.


3rd round : Steamboat :) sedap bangat nie kuah nyer!


4th round : Tomyam. feveret aku nieh. but Tomyam tak berape nak sedap ngat semalam. *banyak plak komen bile orang bagi free. hahaha.


5th round : mencekik pemanis mulut ( dadih ) dengan sirap bandung :)

dadih jagung :)

sirap bandung :)

blurppppppp. alhamdulillah :) kenyang. banyak giler kan aku makan? tah berape kilo lahh berat aku naik. muahahahaha. hadoi. hadoi. arghhhhh, esok ade lagi Open House, kat rumah kakak aku :) 

theendstorybycinderella
letsgemukgemuk!
okbai!







No comments: