June 11, 2011

ape beza LULUS dengan CALON MENUNGGU ?-SPA

A.S.S.A.L.A.M

amacam korang dengan result SPA(separa perubatan) ? dapat tak ? mane yang dapat tuh alhamdulillah. yang tak dapat tuh jangan sedih-sedih taw ? ade hikmah tuh. alaa, lagipon korang boleh mintak semula la, nanti isi lahh balik borang dye kan. kadang-kadang kan, dia memang lambat pon. ade yang sampai 2 tahun lepas apply baru dapat pon ade taw tak ? punye lah lame kan.so, memang kena bersabar lahhh kan. tapi, sementare tunggu tuh, korang better pegi study mane-mane dulu. sebab kite tak tahu kan kite dapat ke tak yg akan datang. tuh bagi aku lahh.

ha! ape beza LULUS dengan CALON MENUNGGU ? lulus nie memang korang dah dapat lahh kan. kalau calon menunggu nie, korang memang dapat jawatan tuh. tapi tuk calon menunggu nie, korang kena tunggu lame lahh sket. tak macam lulus, calon yang lulus, dia akan terima surat dari pihak SPA, dalam surat tuh, da akan bagitaw kat mane korang akan ditempat kan dan kos ape. contoh macam aku dulu, aku ditempat kan UCSI university, CHERAS dan kos JURURAWAT PELATIH :)

untuk CALON MENUNGGU, korang nie nanti akan dipanggil untuk yang kemudian. maybe sebab tempat/kolej tak cukop kan. so, dia akan bagi mase dalam 6 bulan paling sekejap pon. selepas tuh insyaallah korang akan terima surat tawarn dari pihakSPA. contoh macam, kalau korang apply untuk intake JULAI 2011, korang maybe akan dipanggil untuk intake JANUARI 2012. insyaallah :) jadi kesabaran tuh penting taw? harap bersabar yerk kawan-kawan. kalau dah dapat nanti jangan lupa pergi, jangan pulak tak pergi bila dah dapat. sekali korang tolak tawaran tuh, nama korang akan diblacklist kan. kalau nak dapat balik, tunggu lahh selepas 3tahun dari tarikh 1st korang apply dulu. ade faham? 



P/s : boleh tanye kalau tak paham.
       nampak kan shOutbOx kat tepi tuh?
       tanye kat situ taw ? email pon boleh jugak :)
       wanie6910@yahoo.com 

1 comment:

Rean said...

bagus info ni :)