April 21, 2011

dugaan dan cabaran kehidupan.

AS SALAM korang. hye, sume sehat-sehat tak ? hurm kalau shat bagus lah. mane yg tak sehat tuh cepat-cepat pergi klinik hoke ? hee. hurm dah lame tak post entry kt blog nie. sory taw. sebab aku tak boleh nak on9. bb aku dah mati coz aku tade pitih meyh nak byr. tgh pokai nie. huhu. sedey betOl lahh :( lagi pon aku skunk ngah praktikal kat hosp.putrajaya. penat meyh. balik-balik dari hOsp memg terbungkang lahh aku atas katil. tak larat giler ahh. banyak giler keje kene wat. tido+makan. tuh je la yg aku wat. haha. next week kat hosp.serdang plak. haih, lagi penat aku rase. huwa. nanges lahh aku.

taw tak. taw tak. hari nie aku dapat berblogger sebab aku tak pegi praktikal hari nie. aku demam :( haiya, demam aku tahun nie teruk2 jer. sedih betol lahh. bulan lepas dah demam teruk dah. bulan nie demam lagi. hurm, aku redha jer. mungkin ALLAH nak uji hamba dye nie. huhu. semalam aku stil pegi prktikal lagi. tp memang aku tak wat keje sangat lah. tak larat doe! aku mintak kat lec aku nak rest. tp dye tak bg. memg nak nages aku rase. dye ingat aku tipoo ker. tak nmpk ker muke aku dah cukop pale taw tak. sedih betol. hurm balik je rumah, aku terus terbaring atas katil. dengan dari pagi aku tak makan+minum. memang tak de energy lahh kan.

bile dah petang temperature aku memang high giler. 39c oOhh. hadoi. time tuh memang dah nanges giler2 ahh. nak mummy aku. huwaaaa. (manje je lebih nie) haha. tak pe lahh, aku pon kol sedare aku, nak mintak tolog hangkut aku ke klinik. sedare aku pon datang. baek hati kan? then bile pegi klinik. doc tanye sakit pe. aku pon bebel lah kt doc tuh. padan muke dye kene dengar stori aku. lalalala~ doc cakap aku mybe kene jgkitan virus. omg! nie msti aku dapat kat hosp nie. haih! then dye ckp symptom2 aku nie mcam dengue fever jer. tp kt upper limb aku tade tade tande-tande bintik merah pon. hurm, doc cakap kalau nk cepat sembuh, aku kene amik injection. omg lagi sekali. aku dah terbayang "the big needle". ( harap je student nurse enn, padahal penaku nak mati) hahaha. kantoi! aku pon hoke kan je lah dari aku menanggung kesakitan yg teramat sangat.

doc jahat sebb ccuk dekat tetttt. haha. kene lah byar 25 hengget. murah enn? hehe. hoke sedare aku ajak tido dekat rumah dye. on je lahh sebb memang tak larat sangat nie. huhu. bangun je pagi tadi. aku dah rase better sikit dari semalam. dan sebab tuh aku berblogger. wee. hoke tuh jer yg aku nak stori. bersyukur sangat-sangat sebab ALLAH dah sembuh kan aku :) alhamdulillah. esok boleh pergi praktikal semule :)




p/s: doa kan aku sembuh sepenuh nyer taw.
      thanx :)

No comments: