July 7, 2013

Cacat kekal

Malam ahad, 

Aku memang seorang yang sangat suka membebel, eh bukan bebel tapi bercakap. Dipanggil sebagai cacat kekal ke? Kalau diberi 25hrs sehari, aku rasa aku boleh bercakap non stop selama 20hrs, selebihnya aku simpan untuk waktu tidur. Tidur dengan aku memang tak dapat dipisahkan, boleh lah kalau nak kata tidur tuh boypreng aku nombor dua. Habit aku yang banyak cakap nih memang semorang yg kawan dengan aku taw, dan habit tuh adalah genetik. Diulangi, GENETIK ye. 

Aku rasa otak aku terlalu mampat dengan.. nak kata ilmu tak jugak sebab bila aku bercakap aku lebih banyak merapu, tapi ada je benda yang nak aku sampaikan. Dan betapa terseksanya aku bila dah graduates nih, duduk rumah ni aku tak taw nak bebel dengan siapa, kalau dulu kat hostel boleh lah aku pi bilik orang nih, pi kacau orang nuh semata mata nak ada orang bercakap dengan aku. Rimas? Aku dapat rasakan kengkawan aku rasa macam tuh, tapi kisah pulak aku kan? Haha. Maaf, aku memang tak dapat tahan apa saja yg ada dalam kepala otak aku. Dan kebetulan aku diperkawan dan dipertemukan dengan orang sekeliling yg sama habit macam aku tapi tetap tak boleh lawan habit aku, so aku still di-ranking pertama. Haha. 

Bukti ?

Duduk rumah nih, aku tak dapat cakap cakap sangat kan.

Jadi aku gantikan dengan dan tingkatkan dengan kecekapan menekan nekan keypad. Zaman dah maju kan sekarang, kita whatsapp sudah tak pun BBM je. Walaupun whatsapp tak dapat memuaskan nafsu percakapan aku, tapi sekurang kurangnya dapat menahan aku daripada naik gila simpan semua dalam kepala otak aku. Payah jugak kalau suka bercakap macam aku nih, sebabnya aku akan rasa semacam je kalau senyap, rasa tak tenang, lepas tuh otak tepu. Dekat whatsapp, sehari tah bape kali aku kacau group whatsapp aku, ada je benda yang aku nak stori, nak gosip, nak tanya itu ini lah, nak bahan orang lah, kadang kadang sampai sengaja hantar gambar, padahal gambar yang aku hantar tuh takde motip pon. Dalam fikiran aku "takpa, satgi derang komen, bolehlah bawak sembang terus". Nampak tak betapa desperate nya aku nak bercakap? *buat muka simpati sambil buat mulut ikan*.

Selain dari kawan, aku ada someone yang aku rasa memang share habit yang sama macam aku. Aku dengan dia memang sangat suka bercakap, dan aku rasa kita orang memang dijodohkan. Kau rasa tak? Sampaikan kalau takde orang yang melayan aku, aku akan text dia, eh tak, aku dengan dia BBM, tak main text text nih. *jimat kredit jimat duit*.

Aku : Awok, kita rasa nak cakap cakap boleh?

Kau : Errmm, okey
        Jap.

*otp*

Nampak tak dia punya "errmm" tuh? Bila baca rasa macam alah, dia macam malas je nak layan aku, tapi ada aku kisah? Haha. Aku taw dia mesti tak kisah punya, sebab lepas dari "Jap" tuh terus je call. Nih memang geng sembang aku, dari first aku kenal dia tak pernah langsung rasa bosan sembang dengan dia, ada je benda yang buat aku gelak, memang tak kan senyap lah. Even dalam kereta pun memang tak kan senyap, ada lah kot senyap tuh pun sesaat dua kot. Masa yang lain memang diisikan dengan cerita aku dan cerita dia dan lebihnya kepada cerita aku. Yelah, mengikut kajian perempuan dianggarkan bercakap 20 000 words per day dan lelaki hanya 7000 words per day. Nampak tak kat situ? So, habit suka bercakap aku bukan dinamakan sebagai cacat kekal eh? 

Okay, balik kepada cakap cakap aku, lelama tuh bila dah sembangkan, dia mesti akan cakap atau kacau aku yg buatkan aku rasa "okey fine taknak cakap". Ha, tuh mesti dia rasa macam "ish dia nih cakap tak reti nak stop" or mungkin dia kesian kat aku sebab banyak sangat cakap. Kau kesian kat aku ke? :p

Tak pun dengan style dia yang lebih kejam. #dalamkereta

Aku : Haritu kan, kita pergi blablablabla... *panjang nih stori dengan gaya tangan dan semangat waja*

Kau : Ouh, okay / #senyap je. *sambil drive*

Aku : Fine, cakap dengan side mirror. *tarik muka*

Kau : Tak, tengah dengar nih. *sambil ulang apa aku cakap*

Okey, senyum balik. Hiks.

Dan, aku nak ulangi kat sini yang aku bukan cacat kekal, tapi cacat cakap. Comel kan? Kau rasa aku comel tak bila aku cakap cakap? *Leave ur comment kat BBM*. Kahkahkah. Thanks a lot sebab pinjamkan telinga dan perabihkan kredit kau semata mata untuk aku yang sangat comel ni. I . . . . . *cont BBM*. Hiks :)

Jangan pernah menyesal kalau dapat gf or wife yang suka bercakap ni, sebab nanti bila dia takde korang akan rasa sunyinya, time tu baru rasa. Hargailah mereka :)


Love you,
Wani.

1 comment:

Aiyna Amyra said...

ur font is too small my dear. mata i sakit nk baca :P