November 20, 2012

Sesuatu yang baru :)


Assalamualaikum peeps !

Hari nie hari kedua aku posting kat sini { Hospital Bahagia Ulu Kinta} . New experiences ! Tah kenapa aku tetibe rasa rajin nak update entry nie. Bahagia mungkin ? hikhik.

Untuk first day kat sini, serius rasa macam nak balik KL, tak dapat balik KL pon dapat balik rumah aku pun boleh lah. Dan yang paling penting, semalam aku tak rasa pon ade dekat negeri sendiri. Nak taw kenape? Cuaca kat sini {HBUK} terlampau dan sangat lah panas. Rasa macam kat KL je. Dan semalam memang aku bermasam muka dari pagi sampai lah ke petang. Serius takde mood langsung, dengan mata yang sangat mengantuk, rasa macam seribu satu malam tak tidur. *over*.  Dan hostel kiteorang sangat jauh dengan ward, dalam dua puluh minit gitu, memang basah baq hang ! Rasa macam manusia paling busuk je.

Time taklimat pulak, semua group aku duk tersengguk sengguk, dah macam orang Japan je aku tengok. Haha. Sister yang bagi taklimat tuh pun kebetulan orang kampung aku, dia punye loghat Perak tok sah cakap lah, pekat giler ! Yang budak group aku dah ngekek gelak, *suke bebenor deme dengor loghat Perok*. Haha. Sampaikan ada yang nak kahwin dengan orang Parit. *teruk sangat jatuh hati sampai gitu*. Haha.

Then, untuk hari nie, kiteorang semua dah start bekerja. Takde makna nak dengar taklimat je tiap tiap hari. Dah tuh bila nak belajarnye kan. Pagi pagi kena tolong pesakit tukar baju, pampers, pakai bedak, sikat rambut, bagi makan, vital signs bagai. Ouh, sangat mencabar tahu, sebab nie pengalaman pertama.

Eh lupa pulak nak bagi taw , kiteorang dalam masa tiga hari nie praktikal dekat ward “psychogeriatrics”. Touching sangat tengok pesakit dalam ward tuh. Semua nya geng geng warga emas, memang dah dua puluh tahun, tiga puluh tahun tinggal kat situ. Macam macam jenis penyakit mental ada. Huhu. Seronok jugak praktikal kat sini {HBUK}, melayan karenah orang tua. Kat sini jugak, aku  belajar erti kesabaran time melayan karenah orang tua. *kononnye*. Sangat memerlukan kesabaran yang tinggi. Serius. Balik nie aku boleh praktis kat nenek aku. Hikhik. *cucu kesayangan*.

Hurm, sebenarnya ada banyak sangat benda yang nak stori, tapi homework pulak duk seru seru aku nie. Haip, tension. Dan dan dan dan hari nie jugak, ada stori yang sangat sangat sangat touching, menangis aku mengenangkan nasib sorang makcik nie. Insyallah, next entry aku stori okay? 

KBAI.
"MISI WANI" 
 Miss you !



No comments: