June 28, 2012

#menghitung hari

Assalamualaikum readers. Hi for non-muslim. ehem. mata mengantuk nie tapi tak boleh nak tidur. pusing kiri kanan. meniarap. terlentang semua dah. tak lelap jugak. bukak lappy, online kejap jenguk kengkawan yang jauh *acececeh. duk nonggeng kat twitter, maaf lah kalau TL korang penuh dengan tweet aku. last sekali bile pikir-pikir balik baik aku bebel kat blog kan. #onlinediary.

oh ye, kalau tengok kat TL, penuh dengan tweet-tweet aku yang merapu, hidup tak tentu arah, dah macam bini hilang laki. *eh, over sangat. memang aku tengah tak tentu arah pon. tah amende lah yang aku serabutkan. tak pun memang aku sengaje menyerabutkan diri sendiri. *habit. #takenoted. status kat FB pun kadang-kadang macam fall-in-love, kadang-kadang macam rabak hati, rabak jantung, rabak kidney. habis rabak belake. aku pun tak faham. *serius tak tipu, sambil buat muka mintak penampa. macam mane aku boleh hidup dengan keadaan yang tak faham diri sendiri. #tolongjawabkejap.

hari nie hari khamis. esok jumaat. lusa sabtu. tulat ahad. #menghitunghari. ahad tuh ada kenduri sikit kat rumah aku. #ehem. semoga semuanya berjalan dengan lancar. dan ahad jugak kena balik kuala lumpur. oh kuala lumpur yang tercinta! *mata keatas tangan dibahu sambil jelir lidah. aku rasa dalam banyak-banyak budak kelas aku, aku yang paling malas sekali nak balik hostel. tak sanggup weh nak tinggal kan makanan yang sedap-sedap kat rumah nie haaa #budakgemukpunyaayat. masa pantas sangat berjalan. #eh. bukan berjalan dah nie, tapi berlari, sebab sangat pantas kan. tak rase macam cuti -.-

dalam duk #menghitunghari, aku terfikir gak, ade baiknye aku balik hostel. duduk rumah, selang 3jam je makan. yeke 3jam? kadang-kadang selang sesaat. #sesaatkaudatang bak kate kak melahh. memang gemuk lah macam nie jawabnye. tak berani nak naik penimbang, takut pecah penimbang tuh nanti. LOL. pipi pun terase semakin terasak bile pakai tudung. yang lain jangan cakap lah. haha. *tutup mulut kalau jumpe aku. mesti nanti akan keluar perkataan-perkataan yang sangat sinonim, antonim dengan aku. contoh.

"chubbynyer kau sekarang." *chubby menggantikan perkataan gemuk. #ayatsopandanjagehati.
"asal gemuk doe balik nie" *nie ayat kawan yang jujur, tak de selindung atau berlapik dah.
"bahagia sangat ke balik nie wehh" *nie kawan yang suke nganjim.


kisah pulak aku kan kalau orang cakap macam tuh. haha. dah biase kot. jangan terasa hati kalau orang cakap macam tuh, sebab tuh memang salah diri sendiri. #LOL. kalau aku, aku jawab macam nie je "hola, memang gemuk pun, makan banyak ngat, lagipun hati bahagia, memang macam nie". haha. jawapan yang tiade persoalan menyakitkan hati dah lepas tuh. *tak caye? ce try. haha.

sekarang nie aku malas nak #menghitunghari *sambil nyanyi lagu KD. dah, makin hitung makin cepat mase berlari. *cepat macam cheetah lari. layan kan je ape yang patut. sementare masih bersisa kan waktu yang ade nie, baik gunekan dengan mende yang berfaedah. jangan jadi macam aku. buang mase dengan makan. haha. gemuk punye budak. #eh. silap. chubby punye budak. #sopankan.


motif gambar macam tuh sebab tak nak tunjuk 
pipi comel. OKBAI.




No comments: