May 11, 2012

patut ke?

Assalamualaikum readers.

fuhhh, tiup habuk jap. kemain berabuk blog nie. padahal baru seminggu aku tak hupdate. hikhik. hoi, rindu aku tak? sory sesangat sebab aku terlampau sengaja menyibukan diri. *konon macam ade rindu ke aku. hahaha.

act, minggu nie aku dah start praktikal. kebetulan pulak ward tuh memang sangat busy this week. before this tak pernah pon busy sampai cenggitu. dan kebetulan jugak aku syif pagi kan, syif pagi memang sangat busy, macam-macam procedure kalau syif pagi nie tahu. *banyak jugak benda dapat belajar kalau busy nie. daripada kau melange keluar masuk bilik pesakit sampai pesakit dari nak sihat, sakit semula tengok muka kau, baik kau buat procedure hape-hape.

ok, itu bukan entry aku yang sepatutnye.
aku ada sorang pesakit nie. lelaki, dalam lingkungan umur limapuluh ++ kot, melayu and educated orangnye. speaking sokmo. haha. dah dua hari aku jage uncle tuh, susah jugak care tuk dia, sebab rib kiri uncle tuh patah, so memang tak boleh nak gerak sangat, semua benda kena bertolong. ok, itu tak kisah sebab memang dah tanggungjawab aku kan.

tapi yang aku rasa macam geram sangat sebab, tengahari tadi ada lah datang sorang anak perempuan dia nie macam yang aku kate tadi, uncle nie fully speaking kan, duk "papa" "papa". aku tengok gaya anak dia lain macam je, nope, bukan aku nie cepat nak fikir buruk kat orang, tapi tah la, tak taw aku nak terang macam mane.

time dah nak balik tadi, aku masuk lah bilik pesakit aku, saje nak check before balik kan, kot ade procedure aku yang tertinggal ke kan. then tetibe, anak uncle tuh panggil aku. aku pun toleh, toleh means *tengok lah kat anak dia. anak dia duk muncung-muncung mulut tunjuk something atas lantai sambil buat muka nak muntah, aku pun tengok lah, rupe-rupenye yang dia tunjuk tuh container urine ayah dia. * Ya Allah, kalau korang tengok muka dia memang rase nak lempang empatpuluh kali.

patut ke dia buat muka macam tuh depan mak ayah dia? korang rase ape ayah dia akan fikir? eh urine je pun, bukan nye ko kena pegang urine tuh gune tangan, dalam container kan. lagipun ayah ko punye kan. dulu ko tuh bukan keluar dari tempat tuh ke, even cecair yang berlainan tapi tempat sama kan? *ini bukan 18sx. kalau ko geli sangat pun, please jangan buat macam tuh depan ayah ko, jage lah hati ayah ko. tak faham betul aku manusia nie. lastly, aku amik glove, then aku pun flush urine tuh. malas nak panjang cerite kan. zzzzzzzzzzz. tutup stori ok.



P/s : kengkorang yang kat luar sane, jangan jadi macam tuh ehh? huhu.
       same-same kite perbaiki diri kite :) InsyAllah.



1 comment:

Mia Meymi said...

sabo jelaa..org cmtu mmg byk ragamnye..