January 30, 2012

Niat kena betul ;)

Assalamualaikum. Morning everyone ! *eh pagi lagi ker nie? hewhew.

Hari nie aku dah start posting untuk semester empat nie. Alhamdulillah, lega sikit time posting nie, takde lahh stress sangat kan. asyik dok dalam kelas je kan. hehehe.

Minggu nie aku syif petang, ward 7c (medical), Hosp Serdang :) seronok memang seronok time posting nie, tapi niat kite kene betul. sebab kite nak berdepan dengan pesakit kan, jadi niatlah kite bekerja tuh sambil menziarahi pesakit. jangan pulak kite niat nak dapat kan attempt or cross pulak kan. lari betul kalau niat macam tuh.

kalau kite niat nak dapatkan attempt or cross untuk penuhkan buku kite tuh, baek tak payah kan. boleh pulak niat macam tuh. haih. kite kalau buat kerje tuh biarlah hati kite ikhlas. kakak aku pesan "ko kalau buat kerje, hati kene ikhlas, kalau tak ikhlas, tuh yang exam LJM(lembaga jururawat Malaysia) failed tuh. ingat, niat tuh penting, mudah-mudahan dengan niat yang betul InsyAllah Allah permudahkan segala urusan kite. Jangan tinggalkan sembahyang". *mekaseh yong.

Itu je yang aku nak pesan buat diri aku dan kengkawan aku yang mula bertugas hari nie. tapi bukanlah untuk hari nie je, untuk sampai kite dah bekerje nanti tahu? same-same kite mengingati diantara satu sama lain. Selamat bertugas kawan-kawan. mudah-mudahan apa yang kite lakukan diberkati Allah S.W.T . aminn.


Takut tak kalau jumpa Nurse warne biru macam nie?
HAHAHAHA.



P/s : peringatan pendek untuk diri sendiri dan kengkawan ;)
LEBIU lahhhh <3

No comments: