January 10, 2012

Bukan untuk aku, tapi kau

Assalamualaikum.

I'm just back from dermatology class. Not bad.

Hari nie macam biasa. bangun pagi siap-siap pergi kelas.

Bila petang, aku macam biasa akan jalan paling depan sekali

antara kawan-kawan aku. sambil perhatikan kereta sesak kat jalan,

motor lori semua ada. tersedut jugak asap-asap tak sepatutnya.


Dalam perjalanan, terserempak dengan classmate.

Aku macam biasa, tak habis-habis nak bergurau dengan kawan.

Berderailahh ketawa mak lampir aku kat tepi jalan.

Memang aku tak pedulikan orang sekeliling.

Janji aku bahagia kan. Sehari kalau aku tak gelak memang tipu sangat.

Aku akui aku memang jenis yang happy GO-Lucky.

Susah sangat nak bad mood, tapi bila bad mood jaga-jaga ehh.

Takut ada yang terasa hati nanti -.-


Argghh, aku paling benci orang rosakkan mood aku.

Kenapa kau buat aku macam nie petang nie.

Mungkin salah aku sebab membebel dekat kau.

Tapi aku membebel sebab aku sayang kau.

Kau tahu tak niey? Kau jangan salah faham.

Aku bagi nasihat, tapi aku ternasihat dalam nada marah.

Kau terasa ke? Aku mintak maaf.

Mungkin sebab aku dah lama bersabar.

Aku nak kau serius lepas nie. macam mana seriusnya aku nak tolong kau.

Even bukan tuk diri kau, tapi buatlah untuk kita.

Sebenarnya kau kena sedar, itu untuk kau bukan aku.

Semua kebaikan untuk kau. mungkin ada jugak untuk aku.

Tapi bukan aku, ia adalah "KITA"


Aku sedih sangat bila kau tak serius tadi.

Even kau memang berusaha, tapi aku nak kau serius bila,

aku tengah mengomel pasal tuh. Ok, let's be serious that time.

Itu je yang aku nak. bolehkan buat untuk aku?

Bukan aku, tapi "KITA"



Nukilan hati seorang perempuan  .
Waniey .
ILYSM .
6:15pm .
OKBAI .

No comments: