June 2, 2011

ISLAM ITU INDAH DAN MUDAH-BAGAIMANA WARDINA MENDIDIK ANAK SOLAT LIMA WAKTU

A.S.S.A.L.A.M



selamat petang. hurm, petang niey aku rase macam seronok je nak share something kat blog niey. tapi aku rase ramai yg dah bace tentang BAGAIMANA WARDINA MENDIDIK ANAK SOLAT 5 WAKTU . seronok rase bile bace macam mane dia didik anak dia solat. baik nye anak dia. memang dengar cakap betul. bukan senang zaman sekarang nak dapat anak solehah macam tuh kalau tak ibu bapa dia didik dari kecil. bak kate pepatah "melentur bulub biar lah dari rebung nya". 




lecturer aku pernah kate, zaman laa nie, kuantiti anak tuh tak penting but kualiti tuh penting. memang betul kate lecturer aku tuh. zaman sekarang kalau salah didik jer, mesti susah nak ke pangkal semula. huhuhu. rase takut pon ade jugak bila bace tentang tuh. macam mane lahh kalau zaman aku ade anak nanti. takut nye kalau tak dapat mendidik anak macam tuh. huhu. (jauh kan aku fikir) hee. memang umur aku terlalu awal tuk fikir sume nie, tapi aku semakin dewasa kot. kene fikir lahh jugak. walaupun sepatut nye umur aku sekaranng nie kene fikir pasal study jer. tapi biasa lahh lumrah kehidupan manusia. heee. 




kehidupan sekarang nie banyak sangat benda yang mencabar dan negative. macam-macam boleh berlaku zaman sekarang. cukup lahh dengan ape yg aku tengok dalam berita, newspaper. mintak diajauhkan lahh semua-semua tuhh. aminnn. huhuhu.


No comments: